Vinter pyssel (uppdaterad)

Trist med vinter eller hur?

Kan man inte fiska måste man ju pyssla med någe annat. Fiske prylar tex!
O det är vad jag har gjort.

Jag fick ju en GPS i födelsedagspressent av mina päron, den kommer att användas mest till fisket.
O då vill man ju att den har en strategisk plats i båten.
Jag har ju ett portabelt lod som jag stirrar in i när jag vertikaljiggar, så GPS:en måste ju sitta där!
Efter mycke funderande o stirrande på GPS och lod så kom det till mig.
Ner i skäp lådan o leta på en hållare jag fick med ett skruvmejselkitt, den här kan bli bra!
Efter en del modifierande vart den perfekt. Kapa o bocka till en plåtbit som sattes fast med kattstrypare.
Borra o stoppa i en bult med vingmutter i hållaren.
Så här vart resultatet. Justerbar(stavning?) och lätt att få dit och ta bort GPS:en.



Vobbler målning.

Måla om en wobbler som hittats i hamnvassen till en liten gösretare oxå.
Limmat dit en större sked, skapad av locket från en burk med potatissallad.




Du ser ju Jocke vad man kan göra med en airbruch så åk o köp!
Sätt igång o skapa era jävla soffliggare.

Hade bra i vinter mörkret!
MVH Schlangen


UPPDATERING !

Här har ni en uppdatering av Vinter pyssel.

3st Spö hållare till ismetet har knåpats ihop.
Hopfällbara och lätta såklart.
På bilden ser ni en utfäld,en ihop och så har ni min ide på vippans plasering.
Jag har bundit fast små plast bitar på klingan som klamman sedan ska sitta i.





Vippan e ju så klart ett hemmabygge oxå.

Livlina. 10m lina som pallar 400kg ligger i påsen.
Man drar i den orange märkta öglan då öppnas påsen, sedan
kastar man hela påsen till den nödställda.
Givetvis håller man kvar i den mäkta öglan.
Det är en stor ögla i andra änden så den nödställda lätt får i handen även
med handskar på sig.
Kanske inte det bästa man kan ha med ut men det är ju alltid någe.


Kommentarer
Postat av: Nicke

Den måste ju vara gul och grön om du ska få nån gös på den överhuvudtaget, så det är ju bara att slipa ner och måla om.gps;en måste du sätta krokar på annars blir det ju ingen gös på den heller ;)

2010-12-09 @ 17:57:05
Postat av: Schlangen

IDIOT!

2010-12-09 @ 20:49:18
Postat av: Jocke

Ha ha, där kom Nickes första kommentar, nu e det bara John o Martin som inte skrivit nåt. Men men, det kommer nog. Snygg airbrushad wobbler Micke o bra lösning på gpsen. Nu får du ta och sätta dit ett fäste till kameran oxå. skitfiske

2010-12-10 @ 11:43:17
Postat av: Schlangen

AHA! Där sa du någe.En ny ide!

Nej, nu e det ismeteutrustnig som gäller.

E helt galen efter ha sett fiske-febers nya dvd.

Har grejat ihop en livlina, och håller på att optimera pulkan och sätter ihop mina halvfärdiga spöställ mm mm.

Rapport kommer så småningom.

2010-12-10 @ 21:45:08
Postat av: jocke

Hur ser spöställena till ismetet ut? Har en tanke i mitt huvud hur mina ställ kommer att se ut. Lägg in en bild på ett på det här inlägget vetja!

2010-12-12 @ 19:17:58
Postat av: jocke

Släng upp en bild på det här inlägget på dina spöställ när dom e klara, jag har en ide på sådana jag med nämligen.

2010-12-12 @ 19:23:06
Postat av: Johan

Sno inte mickes ide nu Jocke

2010-12-13 @ 00:17:13
Postat av: jocke

nej nej, det e ingen risk.

2010-12-13 @ 10:54:30
Postat av: Jocke

Fan du kan lite skit du Micke. Angående spöstället så hade jag liknande funderingar som dina, är dom gjorda i trä eller metall?? Skönt att ha spöna uppe i luften sådär och slippa att dom fryser ihop. Keep up the good work!!!

2010-12-14 @ 13:59:46
Postat av: Schlangen

HAHAHA!Förlåt!

Men att vi skulle bli medlemmar på en sminksida

låter helt otroligt.

Jag får väl kanske be hona att bli det!

O du är säkert vackrare utan smink.

2010-12-14 @ 17:02:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0