Fireball

Tjena dårar!

Nicke o jag va ute o vertikala lite härom dagen.
Vi fick några borrar men ingen gös. Det kan bero på att vi inte han vertikala så länge på dom heta ställena
innan det börja tokblåsa. Vi testade med fireball metoden med vanliga jigghuvun o det tycker jag inte va så bra.
Vi diskuterade om någon annan metod, någe man kunde knåpa ihop hemma utan att köpa färdiga fireballs.
Så idag började jag knåpa o kom fram till den här.





En gammal spik,bly o lite styvare ståltråd. 25g

Hade bra/ Schlangen

Den som vill gnälla på min stavning kan skapa sig en blogg som handlar om rättstavning,
för på denna blogg är din åsikt ointresant.

Kommentarer
Postat av: Jocke

HeHe, Kan inte så mycket om fireball, men den blir nog het.

2010-11-16 @ 20:49:01
Postat av: schlangen

Den där prylen är väl inte så het i sig men den fungerar nog bra som fireball.

Den används som ett jigghuvud för död betesfisk.Sen har man från beteslåset en eller två trekrokar på en kort lina eller vire (vajer eller hur fan det stavas)som man kan sätta på valfritt ställe på fisken. Bågarna du ser trycker man in i nacken på fisken, då glider den inte av eller vrider sig.

Hade bra

2010-11-16 @ 21:47:27
Postat av: jocke

Jaha ok då förstår jag. Borde testas i hamnen efter gädda, skulle kunna funka!

2010-11-17 @ 13:03:57
Postat av: Anonym

bra skrivit micke speciellt det sista om stavning då är vi två som ej kan det hehehe.

2010-11-18 @ 13:52:05
Postat av: Schlangen

Tack för det!

Men du är väl kapabel till att stava ditt namn, så man vet vem det är som skriver en kommentar.

2010-11-18 @ 20:15:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0