Gäddmete i dimman o fluga i kuling

Måndagen va en succe med en 10:a o några små gäddor, tisdagen va inte så bra.

Dimman va tät o förhoppningarna stora, in i småbåtshamnen fort som fan o i med metet.
Pang! Ett hugg o 10 sekunder efter kom flötet upp utan varken betesfisk eller gädda.
Ja ja, det verkar bli en bra dag det här.
Tiden gick o inget hände, krokade på en ny pigg mört på krokarna o la i den i vattnet, den simmade 1 meter medan jag sköljde av händerna o så gjorde den en dykning som en ny betesfisk brukar göra.
Jag torkade av händerna på overallen o undrar när flötet ska komma upp igen, det gör den inte.
På med ett mothugg o där satt den ända gädda för dagen. 4.3kg o så vart det några spottade oxå.

Så här ska en näve se ut på hösten efter några gäddor i hamnen.

Onsdag.Premiär för havsbörting.
Kulingvarning betyder öring för mig. Pumpade upp flytringen kvällen innan o gick o la mig.
Morgonen kom o den jävla klockan ringde, jag va inte motiverad att kliva upp. man blir lite mosig av att kliva upp
kl 5 två dagar i rad o fajtas med 10 kilos gäddor.
Två timmar senare va man iväg, väl på plats kom motivationen tillbaka.
Det va kuling som prognosen hadde visat. Hoppade i med ringen o började fluga o paddla,fluga,paddla o paddla o fluga men inget hände.
Jag paddlade in i lä, in i "gäddteritoriet". Det har ju hänt att man tagit öring där oxå men det vart 2 gurkor med tänder såklart o ingen öring.
Besegrad ännu en gång åkte jag hem, svettig o trött av allt paddlande.
Nja det va ju havsöring jag skulle ha o det brukar ju bli så här. Bättre skitfiske nästa gång.
 

Kommentarer
Postat av: Jocke

Bra skrivet, men man kan tro att du e nysvensk, angående stavningen, hehe! Fan Micke, det e kul att du uppdaterar fast du inte får nåt, det gillas skarpt!

2010-11-04 @ 20:58:57
Postat av: Schlangen

NYSVENSK!!!!!!!

Utmana inte ödet jocke

2010-11-05 @ 13:04:39
Postat av: jocke

Ja ja, lugna ner dig nu finnpöjk ;)

2010-11-05 @ 20:35:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0