Jag sätter ribban på bloggen!

Hej alla glada fiskeidioter o annat löst folk, Schlangen här!

Skall nu rapportera om vad som hände mig denna tidiga måndags morgon.
 Jag kom ner till båtrampen med båten på taket och humöret på topp kl 6 och det va disigt o vidstilla.
Åker upp i ån och tar några ricktigt fina mörtar o pankor i kastnätet. När jag återvänder ut i basängen har 3 pers anlänt. 2 i båt o en i krysset. Jag ankrar där Labrador brukar ligga o lägger i mitt mete. Tiden går men inget händer med mitt flöte. Han i krysset lyckades kroka en liten krokodil. Nä, nu drar jag ner till småbåtshamnen, tänkte jag. Åker längst in o lägger i mitt mete. Det tar ca 20min innan flötet förvinner.
Det blir ingen långdragen fajt men det e ju kul att det händer någe. Men vad i f¤n den har en extra krok i truten o den e inte min. En rostfri jävel som nog har setat där ett tag.

Jag tog bort alla krokar o lät gäddan simma tillbaka. Där efter tog jag 2 till innom en kort tid. 5.6kg,4.8 o en som jag inte vägde blev det i det hålet.
Dax att byta hål, rundade bryggan o åkte in i nästa. La i metet halvägs in o fortsatte nästan längst in o satte fast mig i en boj.
Jag börjar min långsamma hemtagning av flötet.
Och från ingenstans dyker en medlem från bonkarklubben upp på bryggan. Jag höjer min lina o pekar så han ska se att jag har mina doningar där, men den jävla idioten kastar ändå. Oj! Fölott, säger han o krokar av min lina.
Den sitter nu fast i en bom, jag åker dit o rycker loss den.
Bittert åker jag tillbaka.
Jag hinner knappt sätta mig till rätta fören flötet dyker. Jag väntar, väntar, o pang, ett mothugg.
Jävlar va tungt det va!
Det tar en bra stund innan jag får se den. Wow en tia tänkte jag.
En liten tjej o hennes mor stog med stora ögon på bryggan när jag drog upp den i båten.
Den vägde exakt 10 kg. Äntligen!
Jag fotade o la ner madamen i vattnet, efter en liten stund fick jag en kall duch i ansiktet............

I morgon blir det en repa till, vi får se vad som händer då.
Hade bra


Kommentarer
Postat av: schlangen

Datum o klocka på fotona är inte som det ska.

2010-11-01 @ 16:25:11
Postat av: Anonym

ja jäklar, grattis! Fan va sugen jag blir o meta gädda. Hu lång var den?

2010-11-01 @ 17:10:25
Postat av: jocke

Tänkte komma ner i veckan. Ska vi meta lite gädda på typ torsdag förmiddag om det inte e alltför kallt? Har nämligen Meja med mig.

2010-11-04 @ 14:36:44
Postat av: schlangen

Jag har nog lite att göra hemma.

Men nicke kan väl vara knoddvakt

2010-11-04 @ 16:42:37
Postat av: jocke

Ha ha, jo det skulle se ut det! Vi kanske kommer ut o hälsar på då?

2010-11-04 @ 17:40:43
Postat av: schlangen

Det skulle va på tiden. Välkommna

2010-11-04 @ 17:41:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0