GAAA, inte en fisk!

Var ner till Norrköping på premiären av fisket i Motala ström i lördags. Mycket folk och lite fisk kan man sammanfatta dagen. Skulle tippa på att det var ca 200pers som fiskade och när dagen var över hade 34 öringar, 16 gösar och några laxar vägts in.  Det närmaste jag kom en fisk var när jag håvade "grannfiskarens" öring på runt 4kg. Men dagen var ändå givande, träffade några trevliga fiskebröder som alla hade lite heta tips om fisket i både Motala ström och Bråviken! Dom flesta fick fisk på spinnfluga med både fluga och vit jigg, men det högg även friskt på vanliga öringdrag i 40grams klassen.
Dagen efter var det åter dags att fatta fiskespöna för att testa ismetet utanför Nyköping. Jag och Lill-Micke tog oss ut på isen runt lunch då värmen hade stigit lite efter en kall natt på runt -25!!! Vi testade det mesta, djupt och grunt, men gäddorna var inte hemma någonstans den här dagen.
Dagens stora skratt fick vi när John ringde och berättade att han tillbringat natten mellan lördag och söndag huttrandes i en koja ute i skogen, hehe, du är dig lik John!!
Snart är förhoppningsvis våren här och kom då ihåg att mäta fiskarna ni får, för tävlingen är igång och det är mycket prestige som står på spel.
Skitfiske / Jocke

Kommentarer
Postat av: Marcus

Tjenare tråkigt utan fisk! för övrigt riktigt skön sida..//Macke

2011-02-23 @ 08:15:43
URL: http://dreamfishing.blogg.se/
Postat av: Jocke

Ja det suger när det inte hugger på ens egna grejer men så kan det vara. Kul att du gillar sidan. Är dreamfishing.blogg.se din blogg eller?

2011-02-23 @ 19:17:55
Postat av: marcus

Tja igen Japps det är min blogg. Försöker driva den tsm med dom jag fiskar med men brukar få skriva själv för det mesta

2011-02-23 @ 21:37:50
URL: http://dreamfishing.blogg.se/
Postat av: Jocke

Hehe, ok. Ja den här bloggen kommer uppdateras mer när fisket kommer igång fram i vår! Var håller du till och fiskar?

2011-02-23 @ 21:46:44
Postat av: marcus

Jag fiskar i Östergötland, lite varstans!

iår kommer vi ha vår båt i roxen. Men ska även försöka få med mig båten till andra sjöar.



Vart fiskar du själv?

2011-02-23 @ 22:35:33
URL: http://dreamfishing.blogg.se/
Postat av: jocke

Ok, vi håller till runt nyköping alla utom jag som bor i sthlm. Men flyttlasset går inom några år neråt norrköping för min del.

2011-02-24 @ 10:21:27
Postat av: marcus

Aha oki trevligt har du ju bråviken strömmen m.m.

Sthlm hoppas på att kunna fiska där en del i sommar.

2011-02-24 @ 15:48:25
URL: http://dreamfishing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0