Ismete á la snöslask!!

Efter att ha lagt i mörtstugan och fått ca 20st perfekta mörtar så såg allt så lovande ut. Jag, Svante och Calle skulle åka ut på isarna för att kanske lura upp en riktig isgris. Väl framme vid hotspotet var det snö överallt, och då menar jag mycket snö. Efter ett 30min stenhårt fyspass med att dra varsin pulka 400m i 50cm snö så var vi till slut ute på isen. I med alla spöna, som vi räknade in till 17st!!!, och fisket var igång.
Dagen gick och fällningarna kom sällan, men till slut fick vi alla fisk. 4st blev det i det extrema vädret med kuling och blötsnö, med en femkilos som topp, och vi visste alla vad som väntade..... 400m i 50cm snö med pulkan efter sig igen. FY FAAAN, rent ut sagt. Det var det värsta vi varit med, alla var helt slut.
Nåja, nu sitter vi i bilen skojar Svante, men äventyret är inte över än. All snö som fallit plus den hårda blåsten hade skapat ännu ett bakslag åt oss. Stora vallar med snö hade byggts upp på småvägarna och det slutade med att Calle fick backa hela vägen fram till den stora vägen plus att jag och Svante fick skotta och putta bilen för att överhuvud taget komma hem.
Nu frågar ni er säkert: Var det värt allt slit..... hmmmm........ helt klart, det kunde ju kanske ha nappat lite mer, men dom stora tar vi nästa gång!
All respekt åt alla sherpor som bär upp klättrarna på Everest, där har vi riktiga män, inga karlar som vi hehehe!!!
Skitfiske / Jocke

Kommentarer
Postat av: johan

snö skor är bra grejer

2011-01-07 @ 20:25:24
Postat av: johan

synd att som stora inte ville idag ha det..

2011-01-07 @ 20:57:43
Postat av: Schlangen

Ha! Låter som ett riktigt äventyr, hadde gärna sett en bild på när du puttar.

Jo jag o nicke va helt slut när vi la i mina mörtstugor, 50cm här oxå.

2011-01-08 @ 00:29:34
Postat av: Jocke

Fanns inte direkt nåt tillfälle att ta fram kameran men det hade varit kul att ha foton, det e sant.

2011-01-08 @ 09:45:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0