SpinnerBaits!!

Länge sen det uppdaterades på bloggen nu, men det är ju sommar och varmt i vattnet så fisket är kanske inte prio ett riktigt. Var i väg till Lundgrens fiske i gamla stan i onsdags och köpte på mig lite saker för att tillverka egna gäddspinnare. Dom har massor med grejer när det gäller betesbyggnad plus alla jerkbaits på marknaden och lite till. Helt klart värt ett besök om ni är uppe i storstan nån gång. Väl hemma satte jag ihop spinnarna och det var inte ett dugg svårt, tog kanske 10 min per styck, (dock inte böjt till sista öglan pga att jag glömde tångfan på jobbet).
Kostnaden på dom blev 70kr styck, halva priset ungefär mot dom färdiga man köper från hyllan.
Skitfiske på er // Jocke

Kommentarer
Postat av: schlangen

SNIGGT! dom ser proffsiga ut. Är det sånna där rubber leggs dom där stråna eller. Du skulle ha bundit fast dom olika istället för bara i mitten på stråt, om du förstår vad jag menar. då får du ett mer strömlinje format avslut istället för att det ser avklipt ut i stjärten. Men det är väl en smaksak kanske.

Vad väger en såndär?

Vad är det för slags ståltråd?

2011-06-18 @ 19:26:57
Postat av: Anonym

Man köper siliconkjolen som den är så, så det e inte så mycket att göra åt. Har inte vägt den, men 50-60gran kanske. sitter ett 18grams sänke under kjolen oxå. Kolla deras hemsida Micke.

2011-06-18 @ 20:36:28
Postat av: johan

dom ser riktigt bra ut kanske skulle beställa några eller ta en tripp på semestern som snart är här, fiska dem högt o snabbt i vattnet jocke...skit fiske på er.

2011-06-19 @ 18:24:48
Postat av: schlangen

Jasså är det så! Jo det är väl lättast så. Ska nog bygga en sån oxå fast med rämsor av gummihanske.

Jag har ju återgott till vanligt spinnfiske nu nästan.

Sist jag va ute fick jag inget på jerk så jag slängde på ett gammalt hederligt atom, o då högg det. Det va fan skönt o slippa rycka som en tok, det gör man så mycke annars så ;)

Hade

2011-06-20 @ 01:26:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0