13 timmar gädda!

Nu är det äntligen slutjobbat för min del för den här gången.
Och då kan jag börja mitt liv igen. Jag firade det med ett långpass med gäddmete i hamnbassängan.

Kl 05.15 ringde klockan, massäcken packad o båten va på biltaket. Borsta gaddarna o sen bar det av. 
Anländer till en mörk o kall hamn. Mumsfillibubblan så fint.
Det tog ett litet tag innan jag hittade betesfisken som jag ville ha, dom ska ju vara så stora som möjligt.
Kylväskan fylldes med vatten o betesfisk uppe i ån sen åkte jag ner till småbåtshamnen. Hela vägen in till Kilaåns utlopp. Så fort jag la i det första metet såg jag gäddorna jaga i ytan en bit längre bort.
Jagande gäddor i ytan är helt klart ett vackert skådespel, småfisk som sprätter i ytan överallt och massor med stora virvlar.
Det kryper i kroppen bara jag tänker på det.
Yt jakten avtog ganska snabbt, men man såg en och annan resten av dagen.
Tiden gick vansinnigt fort denna dag, massäcken tog slut och helt plötsigt märkte jag att solen va på väg ner.
Skam den som ger sig tidigt tänkte jag. Gäddorna jag fick högg ju under hela dagen med jämna mellanrum så varför ska man sluta då?
Den sista gäddan högg på flöttestrolling kl 17.45 och va den största för dagen. En lång o smal 6,8kg gadda på hela 104cm.
På 13 timmar va det väl inget super fiske men det vart iallafall 7st, 2 som släppte och många som spotta innan mothugget.  
I höst kommer jag att sattsa många timmar där. Målet: Minst 2 st över 10kg blir det i år.
Ett tipps om ni ska till småbåtshamnen är att vara där en vardag, för det är ett j¤&!/%a åkande med segelbåtar som ska upp på vinterförvaring på helgerna.

Ha en riktig skitfiske höst gubbar!
MVH Schlangen

Kommentarer
Postat av: Jocke

Ja jävlar vad sugen man blir! Grattis till gäddorna.

2011-10-09 @ 10:14:29
Postat av: Schlangen

Tack tack!

Det vart 5-6 stycha i dag oxå, Skriver ner måtten på predatortävlingen.

2011-10-09 @ 17:19:36
Postat av: johan

tja micke hör av dig nästa gång du drar så hänger jag me

2011-10-10 @ 10:10:50
Postat av: Frithz

Nu när golfsäsongen börjar lida mot sitt slut

2011-10-12 @ 15:18:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0