Guidning efter borre!

I söndags var det åter dags att försöka lura upp storabborren. Med i båten var en glad kille från Karlstad vid namn Peter. Efter att ha utlovat fiskgaranti så kände jag mig lite nervös efter dom kalla nätterna som varit som senaste dygnen, och trodde kanske att fisken hade gett sig av från det fina stället jag brukar fiska vid. Men aj, aj, aj vad fel jag hade. Efter att ha lagt i båten och satt fart ut mot "hotspotet" så började vi spänt titta efter fisk på ekolodet, och visst fanns det fisk, pip pip pip, lät det mest hela tiden när det visade sig fisk på lodet. Fram med grejerna, samma relaxjigg som jag kört med tidigare och uj uj uj vad det högg. Peter krokade en rejäl borre i första kasten som han tyvärr tappade inne vid båten. Lite halvdeppig efter förlusten kastade han ut igen, hugg direkt och in kom en borre på ca 4hg. Snabbt fram med håven så inte samma sak ska hända igen, och dagens första fisk är i båten.
Vi fortsätter och fisken är som galna, dubbeldrill mest hela tiden och Peter tror inte sina ögon, när alla som kommer upp är mellan 3-5hg! Dags för kaffe med macka och jag föreslår att vi trollar lite med wobbler för att kanske få slappna av lite, men aj, aj, aj vad fel jag hade igen! Peter som valde rätt sida av båten får hugg direkt, det stretar emot lite och upp kommer en liten gös på runt 40cm.
Vi åker vidare och hugg direkt, dubbelhugg på borre! Så här höll det på i någon timme. Vi byter ställe och fortsätter jigga när det smäller till en större fisk på Peters spö, en gös till skymtar i djupet tror jag, men oj så fel jag hade än en gång. Det är ju för fan en id utbrister jag. Tiden går och det börjar bli dags att ta upp båten för att åka hem till tjejerna som lagat en kanonmiddag bestående av limelaxpasta med ruccola som satt som en shmäck! Allt som allt fick vi nog runt 40-50 skapliga borrar med ett snitt på 3-4hg, 1 gös, 1 id och två gäddor på ca 4 timmars fiske, helt okej tyckte vi och skrattade hela vägen hem till Kungsholmen!
Bra jobbat Peter, det var en ära att få guida dig på detta extremt fiskfyllda pass, välkommen åter.
Skitfiske // Jocke

Kommentarer
Postat av: fröken lindvall

Bra fiskat grabbar!

Postat av: Schlangen

Hi Hi

limelaxpasta med ruccola ...........?

2011-10-17 @ 23:47:53
Postat av: jocke

Jajemen, gott som bara den!

2011-10-22 @ 10:52:01
URL: http://froken-lindvall.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0