Gös och abborrfiske!!!

Laddad som fan var jag när båten åkte i vattnet för första gången i år. Jag skulle trolla lite gös var det tänkt på en stor fjärd utanför tyresö. Puttrade ut från rampen när jag såg ett stort område fullt med löja som sprätte i ytan. Va fan tänkte jag det kanske går gös och jagar här. I med en djupgående liten ettrig grön wobbler och på med ekolodet, 13 grader i vattnet och mellan 4-5meter djupt, perfekt. 5 min tog det innan det small, och vad var det som kom upp jo, en GÖS!!! Dock en liten men 45cm var den och vägde nog runt ett kilo ungefär. Glad som en sill trollade jag vidare men ingen mer gös men lite abborre blev det så jag bestämde mig för att jigga istället. På med en liten jigg och det smällde på en borre i stort sett i varje kast. Den största vägde 6hg och var 35cm lång. Efter ett par timmars fiske dog allting ut, borrarna var väl antagligen mätta efter smörgåsbordet av löja dom hade mumsat på hela morgonen.
Skitfiske // Jocke

Kommentarer
Postat av: Schlangen

Ha ha ! Fan så kul för dig. Men att det va första gången båten hamna i plurret för i år gör mig besviken.

Själv blir det hamnbasängspremiäran nästa vecka om jag inte jobbar.

John har sett medlemmar från bånkarklubben ta gädda o anders har sett stora stimm med jagad fisk i ytan. Det kryper i kroppen. Hade

2011-09-26 @ 22:07:10
Postat av: Jocke

Ofan, ner o släng i bonkarna och dra några fetingar, så man får se lite gäddbilder snarast.

2011-09-27 @ 18:26:01
Postat av: Schlangen

Vi kan ju inte smuttsa ner våra vatten med deras besudlade kroppar.

Blir nog inge fiske nästa vecka, ser ut o bli jobb.

FFFFFFFFFFFAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAANNNNNNNNNNN!!!!

2011-09-28 @ 16:18:32
Postat av: jocke

Välkommen till klubben, jobb här oxå!!

2011-09-28 @ 18:04:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0