StrömmenFiske!!

Har fiskat lite spinnfluga i strömmen i stockholm några nätter men fisket har varit trögt. Det har tagits stora laxar men ganska få (runt 20-30st skulle jag tro). Hittils har den största laxen vägt 18,3kg och var 120cm lång!!!!! Har tyvärr inte fått tag i nåt foto på aset än men det är på gång. Själv så felkrokade jag en lax på runt 3-4kg i ryggen så lite fick jag drilla med många fina hopp och rusningar innan Svante gav den friheten åter.
Ni som är sugna på att testa på fisket så gäller grova grejor (he he). Jag kör med ett BFT Sakura spö på 12fot och en amb 6500 crome rocket, med 0,38mm flätlina. Men det går ju köra lättare grejor men får man på en nystigen lax eller öring som tar hjälp av strömmarna i vattnet så har man då inte en chans. Det som annars går åt är blysänken mellan 60-80gram, lekande, tafslina (typ 0.50mm nylon) och flugor bundna på en stark karpkrok.
Flugorna är bunda av mig så kanske inte världens finaste men jag tror dom kommer funka (karpkrok stlk 4, chenille, räv eller hundhår, silvertråd). Sänkena har jag oxå gjutit själv och dom studsar perfekt över botten.
Strömmen by night, och en laxhona på ca 8kg.
Laxmonster på 21,3kg (strömmenrekord på lax). Kolla underkäken, skulle fan kunna svälja en spädgris.
Hör av er om ni skulle vilja testa. Så tar vi ett pass lite längre fram när fisket har kommit igång lite mer.
Skitfiske // Jocke

Kommentarer
Postat av: Schlangen

Proffsiga sänken. vart får du bly ifrån?

Själv fick jag tag på några kilo för några veckor sen.

Jag kommer snart att skriva ett inlägg om mitt sommar pyssel. Är i full gång med o bygga en pontonbåt.

Mycke jobb men kul som fan. Hade

2011-09-03 @ 00:55:45
Postat av: Jocke

Köpte en form på ebay, och bly får jag tag i på jobbet ganska mycket + att jag fick en blytyngd från en ryssja på ca 5kg. Fråga på antingen skroten eller på en bilverkstad dom brukar få ihop en del balanseringsvikter från bildäck.

2011-09-03 @ 11:02:09
Postat av: Schlangen

Jo då. Det är inga problem för mig o skaffa bly, va bara intreserad av vart du fick tag på ditt.

2011-09-03 @ 13:35:50
Postat av: Jocke

Ja dåså, ska bli kul att se ditt nya bygge. Skitfiske

2011-09-03 @ 16:58:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0